Saturday, November 19, 2011

biarkan kenangan itu.......

assalamualaikum.... hye hye hye...
kembaLi lg dengan nukilan jiwa yg ntah pape...
hahaha...
nothing to do.... saket kepala....
 rsa mcm nak hentak hentak pale ni kat dinding....

minggu ni berada di desa terchenta....
balek atas urusan tertentu... klu nak taw tnggu entry yg seterusnye
hahahaha.... tayah nak gelabah siput la nak taw.... :P

bz manjang balek ni.... cane la nak study gayanye....
klu dok kampong ni la hasilnye... makan tido...
besokan badan yg dah gaya tong... pipi yg dah sedulang....haish!

biaq p la nak gaya apa pon... cehhh.... tetiba longat kedah pasai pa...
rindu kat dia kot...hihihi.... gua kangen sama lu bhai.... terharu tak ****

bukan ni isu yg nak aku katakan..... but isu 1st love....
mesti korang pon penah ade 1st love kan.....
tipu la kalau xde... tol x....hehehe.... dr pngalaman...
maklum la...... becinta bukan main lg....
mcm mcm janji yg dah di lemparkan... gunung kinabalu snggup didaki.,...
lautan api snggup di renangi... semua tu auta kot...hehehehe

biasa la time becinta smua indah smua manesssss....
but time break.... mula la.... aku menyesal kenal kau.... aku benci tgk muke kau
mcm mcm ragam la....... smua ada.... itu la manusia,...
yg sukar utk mensyukuri nikmat yg diberi... include me.... :)

oke.... i have 1st love..... 7 year in love n still love.... till die..... cehhhh!! hahaha
tipu la kalau aku kata aku dah lupekan dia.... peh! statment berani mati....hehe
but tu dulu kot.,...... sekarang aku dah punye kehidupan sendiri...
punye kisah hidup sendiri.... punye masa depan sendiri....
selepas smuanye berakhir..... dgn penuh tragis.... penuh duri dan bisa....
ape la aku merepek repek neh.....

dat true..... 7 years bukan wktu masa yg singkat....
bukan mudah nak melupakan smuanye dlm sekelip mata...
but thanks ALLAH... give me strength.....
n thnks dear membuatkan aku melupakan sikit demi sikit tentangnye...
now.... aku tanpa bayangannye lagi....

bayangan yg amat menyakitkan.... but alhamdulillah....
smuanye dah berakhir..... myb aku boleh share kot rahsia melupakan 1st love...
simple but menyakitkan....hehe

1. Hapuskan Si Dia Dalam Hidup korang

 dia dah kuar dari hidup kau. tapi kau masih di dalam hidup kau sendiri. Lupakan terus dia. Putuskan segala komunikasi dgn dia like no fon.. fb or segala bagai tentang dia, buang jauh segala benda dan perkara yang akan menyebabkan kau ingatkan dia. kalau boleh masukkan cinta kau dalam tong sampah and bakor je....hehe... Sentiasa ingat cinta kau dah berakhir, tapi hidup kau baru sahaja bermula. Ketahuilah, berakhirnya cinta kau ini bermakna, Tuhan ingin memberi ruang dan peluang yang lebih baik bagi kau.  Go for it!

2. Hargailah Perasaan Anda Dan Luahkan Dengan Seadanya

Selalunya dlm keadaam mcm ni, kita akan selalu sembunyikan perasaan kita. Kita pura pura jadi tabah dan kuat, sedangkan hati kau ngah meraung tangisan luka yang dalam duri pon kalah. Sebenarnya, tak salah klu kau menangis. Laluilah saat ini dengan semula jadi tanpa pura-pura dan takutkan orang di sekeliling kau. Semakin kau menyedari realiti dan menyelami perasaan kau mengenai berakhirnya cinta kau ni, semakin cepatlah kau boleh melupakan cinta lama kau.

3. Ketahuiah Keadaan Akan Menajadi Lebih Baik

seperti biasa... asal break jer msti nak dengar lagu sedih sedih kan.. but dengar je... Nampak seperti nasihat bodoh, tapi ni lah yang aku buat masa aku di kecewakan dulu. dengar smbil nanges... mengenang nasib diri.... bila dengar lagu lagu  sedih, aku sedar bahawa bukan aku seorang yang sedih kat dunia ni, ramai lagi insan yang lebih malang. Ketika itulah aku boleh melihat masa depan yang cerah bagi aku. so... bangkitlah aku dlm kegelapan cinta....
nilah  tiga tips ringkas bagaimana untuk melupakan bekas kekasih cinta pertama kau. tapi cuma untuk tatapan ringkas korang, ini sudah memadai sebagai permulaan.
Belajar ilmu dan skill baru. korang banyak masa sekarang berbanding ketika kau asyik berkepit dengan dia dulu. Luangkan masa untuk memperbaiki diri kau secara dalaman dan luaran. Tingkatkan penampilan kau ..mekup tebal tebal...hehee. Cuba gaya tudung baru, fesyen baru dan minyak wangi baru. Terserah kepada korang la. Yang penting, situasi yang lebih baik sedang menanti korang untuk menggapainya...


oke nak tuju lagu untuk kau wahai lelaki..... lagu yang buat aku selalu menagis bila mndengarnye.... cehhhhhh.....hehehe...



aku hepi dengan kehidupan aku sekarang.... kenangan biarlah menjadi kenangan.....
usah di kenang lagi... usah mencari lagi... krn smuanya dah berakhir...
sorry la... if 2 thun lepas kau menyesali smua ni xpe.... but not dis time... dah terlewat utk smua tuh.... dah terlalu parah remuk ati aku dgn kau dulu..... yup! aku suda bertunang....

aku harap kau bahagia dgn kehidupan kau..... jgn cari aku lg.... krn hati aku bukan utk kau lg.... sori k.....
cukup la 7 tahun aku makan hati sesorang..... skrg bagilah aku mkn nasi dgn tenang....hehehe

BeLajarLah memAafkan kaLau inGin dimAafkan ,
BeLajarLah menGhOrmati kaLau inGin di hOrmati ,
BeLajarLah mEmahami kaLau inGin di fahAmi ,
BeLajarLah menyayanGi kaLau inGin di sayanGi ,
BeLajarLah menGharGai kaLau inGin diharGai . ♥


aku tertarik dgn satu statment neh.....

Kahwinilah orang yang lebih mencintai diri kita 
daripada kita mencintai diri orang itu. 
Itu lebih baik daripada mengahwini orang yang kita cintai 
tetapi tidak menyintai diri kita kerana adalah lebih mudah 
mengubah pendirian diri sendiri daripada 
mengubah pendirian orang lain.

oke nak bagi tuju lagu kat my lovely fiance.....


oke..... hari ni hari meluahkan hati and perasaan.....
kembali ceria wif my dear.....
thnks dear memahami saya and sentiasa ada utk saya
saya sayang awak mohd elliyas..... wink*wink*

oke.... sok ade lah ari yang bz....
waiting tumoro....
nak pakai cantik cantik.... hahahaha...

                              baibaibai ****** :)




2 comments:

budak baik mari sini komen..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...